Moda

Patrząc od zimny lewej ku prawej, widzimy toaletę z białej tafty z fartuszkiem i stanikiem lśniącym etatowym haftem. Następna toaleta jest połączeniem „charmeuse'y" i tiulu, a zdobią ją przepaski z parał, którem wykończone ket również kwadratowe wspięcie stanika. Szczególnie ulubioną, przez Paryżanki jest suknia z czarnego jedwabiu „liberty" z podwójną tuniką, oszytą długiemi frendzlami „chenitta". Ostatni rysunek przedstawia płaszcz wieczorowy z brunatnego aksamitu przybrany iltisami. Kaptur obramowany futrem i do płaszcza przyszyty, może służyć za przykrycie misternej wieczorowej koafiury.

Ilustrowany Kuryer Codzienny, 01-01-1920

Pisma londyńskie donoszą o modach męskich w Ameryce, tak aktualnych w dobie obecne, gdy zdemobilizowana armia przywdziewa na nowo strój cywilny i gdy żołnierz zamienia się w dżentelmena — światowca.

 

Najnowszy model żakietu (catavay) zapina się na trzy guziki, a palto zimowe i jesienne ana dwa rzędy guzików.

Paryski ,,Excelafor” reprodukuje modele powyższych toalet, z których pierwszą (patrząc od lewej ku prawej) zwaną „redingote" bez rękawów Paryżanki noszą na bluzce z barwnego muślinu. Druga toaleta z tafty naszyta jest ciemno-granatownmi aksamitkami, trzecia zaś z miękkiego czarnego aksamitu, silnie sfalowanego zaznacza „nową linię" kobiecej sylwetki. Zamiast kwiatów zdobią ją żołędzie, które Paryżanka w ostatnim sezonie przypina do futer, kapeluszy, a nawet i balowych toalet. Ostatni rysunek przedstawili suknię z czarnego aksamitu haftowaną szarym jedwabiem, połączoną z luźną bluzką z białego aksamitu i zakończoną szarą szarfą z gazy.

Ilustrowany Kuryer Codzienny, 30-10-1919

Kostyum zwany „Avenue du Bois«, z pracowni Julienne Courtisien; z materyi zwanej „duvetine" w kolorze jasno-popielatym w zielone paski, ozdobiony futrem odznacza się iście paryskim smakiem, wykwintem i prostotą. Ta sarna prostota cechuje toaletę wieczorową z owalnem „decollete", kreacya Marcelle Andree z gabardiny szafirowej, lekko drapaną na biodrach i ozdobioną u paska pękiem owoców o złocistych barwach jesieni. Rękawy i drapowanie na biodrach podbite są nieco ciemniejszym, niż suknia jedwabiem „liberty”.

Ilustrowany Kuryer Codzienny, 06-11-1919

Podczas niedzielnych wyścigów w Longchamps wszystkie tzw. „manekiny”, t. j. osoby wynajmowane przez paryskich konfenkcyonerów, celem sprezentowania nowych kreacyi mody, ukazały się bez pończoch, z powodu niedoścignionych cen obecnych tej części ubrania. Zatem „moda” będzie chodzić bez pończoch.

 

Ilustrowany Kuryer Codzienny, 20-05-1919

Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Korzystanie z Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których część może być już zapisanych w folderze przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zbieranie danych o użytkownikach 

Serwis informacyjny 100lattemu.pl zbiera dane osobowe tylko tych użytkowników, którzy się zarejestrowali. Użytkownik, który rejestruje się na stronie wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez 100lattemu.pl w celach statystycznych i marketingowych. Informujemy, że zgodnie z art. 24 ust.1 pkt. 4 Ustawy o Ochronie danych osobowych podanie danych jest dobrowolne, a każdemu przysługuje prawo wglądu do swoich danych ich poprawiania oraz usunięcia.

 

Zbieranie danych statystycznych

Aby lepiej określić jakie działy, artykuły lub narzędzia znajdujące się w serwisie 100lattemu.pl najbardziej podobają się użytkownikom, podczas przeglądania stron serwisu zbierane są dane dotyczące liczby odsłon poszczególnych elementów serwisu. 100lattemu.pl będzie również przeprowadzał ankiety, mające na celu lepsze poznanie jego użytkowników oraz ich oczekiwań co do zawartości serwisu. Dane statystyczne o użytkownikach i ich preferencjach mogą być udostępniane osobom trzecim tylko w formie zagregowanej uniemożliwiającej identyfikację pojedynczej osoby.