Publicystyka

W menażeryi ludzkiej wybitne miejsce zajmuje — biurokrata. Odpowiada on mniej więcej pozycyi hipopotama lub niedźwiedzia w świecie ściśle zwierzęcym.

 

Hipopotam w ludzkiej skórze— postarzał się; kazano mu wrócić do rodzinnej kniei i od tej chwili staje się rozpaczą i przekleństwem pani hipopotamowej i hipopotamiątek. Kontroluje wszystko i

Może żadne ze świąt w ciągu roku nie obchodzono z taką uroczystością i staraniami, jak Wielkanoc w dawnej Polsce. Nie tylko kościół ale i wszystkie stany brały w tera święcie żywy udział. Bawiono się zawsze szczerze a rozgłośnie. Boć i sama pora radosna, gdy śniegi topnieją, a wszystko poczyna się zielenić i kwitnąć, a i staropolska wesołość szlachecka z całem zadowoleniem korzystała z nadarzonej sposobności.

 

Domy polskich możnowładców i zamożniejszych z braci Szlachty, prześcigiwały się w

Spożywanie święconego jajka jest istotną treścią i głównym symbolem rodzinnego obchodu, który w krajach słowiańskich znalazł swój wyraz w Święconem. Zwyczaj dzielenia się jajkiem jest bardzo starożytny i sięga owych czasów, kiedy oddawano cześć jeszcze silom natury. Kościół go zachował, bo myśl jego tłómaczył. W wielu krajach, gdzie nawet nie wiedzą o urządzaniu Święconego, dzielą się jednak jajkiem w pierwszy dzień Wielkanocy. Dziś zwyczaj ten stał się widomym znakiem chrześcijańskiego braterstwa, miłości rodzinnej i miłości bliźniego, podobne jak łamanie się opłatkiem w czasie uczty wigilijnej.

Pascha była niegdyś najuroczystszem świętem u Izraelitów, obchodzonem przy rozpoczęciu żniw, a ustanowionem na pamiątkę wyjścia z Egiptu. Wyraz Pascha oznacza po hebrajsku przejście, a dotyczy przejścia anioła około domów izraelickich, naznaczonych krwią baranka, w nocy poprzedzającej uwolnienie narodu wybranego z niewoli. Podczas Paschy zabronionem było nietylko spożywanie rzeczy kwaśnych, ale nawet trzymanie ich w domu i już w wigilię tego dnia (4 miesiąca Nizan) wszelki kwas z domu usuwano i dlatego nazywał się dzień ten pierwszym dniem Przaśników.

 

Spożywano przy wspólnej biesiadzie baranka, rocznego lub

Karnawał schodzi do grobu. Wbrew umierającym kończy swój żywot wesoło, jak na utracyusza przystało. Błazeński kostyum nieco zblakły i poszarpany ogląda po raz ostatni, poprawia dzwonki na głowie i puszcza się ostatkiem sił w tany.

 

Oto nadszedł benefisowy dzień Karnawału: tłusty Czwartek. Jeden z ostatnich dni wesołości zapustnej.

Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Korzystanie z Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których część może być już zapisanych w folderze przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zbieranie danych o użytkownikach 

Serwis informacyjny 100lattemu.pl zbiera dane osobowe tylko tych użytkowników, którzy się zarejestrowali. Użytkownik, który rejestruje się na stronie wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez 100lattemu.pl w celach statystycznych i marketingowych. Informujemy, że zgodnie z art. 24 ust.1 pkt. 4 Ustawy o Ochronie danych osobowych podanie danych jest dobrowolne, a każdemu przysługuje prawo wglądu do swoich danych ich poprawiania oraz usunięcia.

 

Zbieranie danych statystycznych

Aby lepiej określić jakie działy, artykuły lub narzędzia znajdujące się w serwisie 100lattemu.pl najbardziej podobają się użytkownikom, podczas przeglądania stron serwisu zbierane są dane dotyczące liczby odsłon poszczególnych elementów serwisu. 100lattemu.pl będzie również przeprowadzał ankiety, mające na celu lepsze poznanie jego użytkowników oraz ich oczekiwań co do zawartości serwisu. Dane statystyczne o użytkownikach i ich preferencjach mogą być udostępniane osobom trzecim tylko w formie zagregowanej uniemożliwiającej identyfikację pojedynczej osoby.