Logowanie
- Szczegóły
- Redaktor
- Kategoria: Nauka i technika
Kwestya, czy pomiędzy ziemią a Marsem możliwą jest jakakolwiek wymiana myśli lub stałe połączenie, była już wielokrotnie tematem naukowych i literackich rozpraw. Obecnie poruszył ją w obszernym odczycie wybitny fizyk lipskiego uniwersytetu dr Otto Wiener i doszedł do konkluzyi, te wcale nie jest niemożliwą rzeczą przesłania wieści z ziemi na Marsa, posługując się w tym celu elektrycznemi falami telegraficznema, zwanemi popularnie „telegrafem bez drutu".
Odległość, na jaką przesyłać można falę elektryczną, wzrosła w ostatnich latach bardzo znacznie. Obecnie można już telegrafować na odległość
- Szczegóły
- Joanna_Redaktor
- Kategoria: Nauka i technika
W ostatnich czasach zaprowadzono przy wagonach licznych linii kolejowych w Stanach Zjednoczonych tak zwane „schody bezpieczeństwa", które opadają w chwili zatrzymania się pociągu, a podnoszą się w czasie ruszania z miejsca. Schody te składają się z czterech stopni, które w całym pociągu równocześnie poruszają się za naciśnięciem przez kunduktora odpowiedniego guziczka. Siłą motorową jest zgęszczone powietrze.
Ilustrowany Kuryer Codzienny, 15-12-1917
- Szczegóły
- Redaktor
- Kategoria: Nauka i technika
Tabliczki łupkowe zaprowadzono w wielu gimnazyach niemieckich celem zaoszczędzenia papieru.
Ilustrowany Kuryer Codzienny, 12-12-1917
- Szczegóły
- Redaktor
- Kategoria: Nauka i technika
Podręczniki szkolne dla szkół polskich w okupacyi niemieckiej Królestwa Polskiego i Litwy drukowane są, jak donoszą pisma warszawskie — w drukarniach lipskich i berlińskich. Z Galicyi podręczników szkolnych do okupacyi niemieckiej wysyłać nie wolno.
Ilustrowany Kuryer Codzienny, 12-12-1917
- Szczegóły
- Joanna_Redaktor
- Kategoria: Nauka i technika
Bardzo picknym i słusznym pomysłem pyłu ogloszenie konkursu na obraz kompozycyjny.
Kompozycja, tak w czasach ostatnich, gdzie rozpanoszyły się u nas szczególnie szkice i notatki z natury podawane in credo jako obrazy, jest niezawodnie podstawowem zagadnieniem malarskim. Jest niem tak dalece, że style i epoki odróżniamy przedewszystkiem na zasadzie różnego rozwiązywania zagadnień kompozycyjnych. Cały zaś renesans malarski, który wyszedł z Francji na początku XIX wieku i który głównie na Cezann'ie i Poussin'ie się oparł, polegał w pierwszej linii na przywróceniu kompozycji obrazu należnego jej naczelnego miejsca.