Handel i wojna.

W jednym z ostatnich numerów wydawnictwa „Morskoj Zbornik" przytoczone są ciekawe dane charakteryzujące stosunek wydatków na cele wojskowe do handlu zewnętrznego, wielkich mocarstw.

 

Z danych tych widzimy, że brzemię militaryzmu najmniej daje się w znaki Anglii, wydatki na cele wojskowe dają tam tylko 41,1 pr. obrotów handlu zewnętrznego i gorzej jest w Niemczech, gdzie militaryzm pochlania 8,3 pr. obrotów handlu zewnętrznego; w Stanach Zjednoczonych pochłania on 9 pr., tych obrotów, we Francji 10,8 pr., we Włoszech tyleż, w Austro - Węgrzech 17,2 pr., w Japonji 20 pr, a w Rosji wydatki na cele wojskowe pochłaniają olbrzymia cyfrę 28,5 pr., obrotów handlu zewnętrznego.

 

 

Jest to następstwem tego, że Rosja trzyma na stopie pokojowej taką siłę zbrojną, jaką mają wszyscy otaczajacy ją sąsiedzi.

 

Kurjer Poranny, 30-06-1914

Aby dodać komentarz prosimy o zalogowanie się.

Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Korzystanie z Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których część może być już zapisanych w folderze przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zbieranie danych o użytkownikach 

Serwis informacyjny 100lattemu.pl zbiera dane osobowe tylko tych użytkowników, którzy się zarejestrowali. Użytkownik, który rejestruje się na stronie wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez 100lattemu.pl w celach statystycznych i marketingowych. Informujemy, że zgodnie z art. 24 ust.1 pkt. 4 Ustawy o Ochronie danych osobowych podanie danych jest dobrowolne, a każdemu przysługuje prawo wglądu do swoich danych ich poprawiania oraz usunięcia.

 

Zbieranie danych statystycznych

Aby lepiej określić jakie działy, artykuły lub narzędzia znajdujące się w serwisie 100lattemu.pl najbardziej podobają się użytkownikom, podczas przeglądania stron serwisu zbierane są dane dotyczące liczby odsłon poszczególnych elementów serwisu. 100lattemu.pl będzie również przeprowadzał ankiety, mające na celu lepsze poznanie jego użytkowników oraz ich oczekiwań co do zawartości serwisu. Dane statystyczne o użytkownikach i ich preferencjach mogą być udostępniane osobom trzecim tylko w formie zagregowanej uniemożliwiającej identyfikację pojedynczej osoby.