Kultura

Dramat amerykański, ze złotej seryi „Mac Clurę”, z miss Shirley Mason w roli głównej. Własność ajencji „Polfima".

 

Są arcydzieła i arcydzieła. Filmą monumentalną była naprz. „Dziesiąta symfonja" i obrazem niezwykłym, przewybornym w swym rodzaju był „Whip". Stosunku ich wartości niemożna wszelako oceniać jakąś wspólną miarą, ponieważ były to wielkości najzupełniej różne. „Namiętność" jest filmą niewątpliwie bardzo dobrą, lecz z obrazami jak „Dusze Wschodu” lub „Ogród rozkoszy” — nie mającą nic absolutnie wspólnego.

Obraz wytwórni węgierskiej „Star”, własność ajencji „Sfinks".

Trudno o gorszy stek bredni, zaprawionych tanim, kuchennym posmaczkiem sentymentu i zbrodni, jak obraz demonstrowany w Polonji. Brak sensu, nuda, trzy trupy, więzienie, usiłowane synobójstwo... pozostawiają wrażenie niesmaku i brutalności. Bo niby pokrzywdzony syn wypędzający z domu podczas burzy ojca, wprawdzie zbrodniarza, lecz mimo wszystko człowieka nieszczęśliwego, jest jeszcze brutalniejszy i gorszy od istotnego winowajcy.

Arcydzieło to wytwórni B-ci Pathe, (wł. aj ,„Lux“) nie tak prędko zapewne zostanie zdjęte z ekranu, jak to wnioskować wolno z tłumów, które co dzień po brzegi wypełniają widownię teatru „Colosseum", bez względu na to, iż jest on u nas największy. Miarą zainteresowania, jakie budzi niepowszednie dzieło to, służyć może fakt, iż dyrekcja teatru tego została zniewolona przez publiczność do zademonstrowania części pierwszej, którą wielbiciele filmy tej zapragnęli ujrzeć po raz drugi, co miało miejsce w ubiegły wtorek.

 

Kino, 15-01-1920

Dramat w 5-u aktach, z uroczą miss Mary Miles w roli głównej. Wytwórni amerykańskiej „D. H. film ", wł. ajencji „Sarmata".

Nakoniec i kinoteatr „Opieka" dał filmę amerykańską, przyczem zrobił wybór bardzo dobry. „Talizman świątyni Buddy” bowiem jest obrazem nadzwyczaj miłym i bardzo mocnym, w którym piękność newyorska, miss Mary Miles, czaruje swym wdziękiem i zachwyca grą.

 

Kino, 15-01-1920

Dramat wytwórni polskiej „Sfinks" z p. Gromnicką w roli głównej, własność tejże ajencji.

Obraz ten jako wytwór krajowy świadczy przedewszystkiem, o postępie techniki kinematograficznej u nas. Zdjęcia coraz ładniejsze, coraz bardziej wyrobione, gustowne wnętrza, pod względem rozmiarów i estetyki dekoracyjnej zupełnie nie ustępujące zagranicy, efektowne wyzyskanie ciekawszych fragmentów Warszawy, jak kilka ładnych, dobrze wirażowanych i utrzymanych w nastroju scen w Łazienkach, są najlepszym dowodem, że młoda nasza kinematografja pracuje i pracuje z dobrymi rezultatami.

Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Korzystanie z Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których część może być już zapisanych w folderze przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zbieranie danych o użytkownikach 

Serwis informacyjny 100lattemu.pl zbiera dane osobowe tylko tych użytkowników, którzy się zarejestrowali. Użytkownik, który rejestruje się na stronie wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez 100lattemu.pl w celach statystycznych i marketingowych. Informujemy, że zgodnie z art. 24 ust.1 pkt. 4 Ustawy o Ochronie danych osobowych podanie danych jest dobrowolne, a każdemu przysługuje prawo wglądu do swoich danych ich poprawiania oraz usunięcia.

 

Zbieranie danych statystycznych

Aby lepiej określić jakie działy, artykuły lub narzędzia znajdujące się w serwisie 100lattemu.pl najbardziej podobają się użytkownikom, podczas przeglądania stron serwisu zbierane są dane dotyczące liczby odsłon poszczególnych elementów serwisu. 100lattemu.pl będzie również przeprowadzał ankiety, mające na celu lepsze poznanie jego użytkowników oraz ich oczekiwań co do zawartości serwisu. Dane statystyczne o użytkownikach i ich preferencjach mogą być udostępniane osobom trzecim tylko w formie zagregowanej uniemożliwiającej identyfikację pojedynczej osoby.