Kultura

Dramat, ze słynną tragiczką japońską Takka-Takka i artystą duńskim Peters Arnoldem w głównych rolach; wytwórni „Nordisk” , własność ajencji „Corso".

 

Obraz wyjątkowy z tego względu, iż jest: i dla najwytworniejszych kół o wyrobionym smaku, których zachwyci subtelność utworu, — i dla szerokich mas, których znów porwie fantastyczna, pełna czarów bajka, oraz egzotyczne tło,—daleka Japonja, w której łatwo rodzi się miłość, która... nie przemija jednak, lecz uśmierca.

Janina Szylling jako artystka dramatyczna już dawno zyskała sobie zaszczytne miejsce w historji i rozwoju sceny polskiej; przed niedawnym czasem wystąpiwszy dla ekranu, odrazu zwróciła na siebie uwagę wytrawnych znawców zagranicznych i mniemanie, że wkrótce stanie się jedną z najpoważniejszych artystek kinematograficznych.

 

— Pracę dla ekranu — mówi p. Szylling — uważam jako najlepszy środek popularyzacji talentu, który przy odpowiednim poziomie i kierunku artystycznym doprowadza artystę do szczytu rozwoju. Kinematograf bowiem jest jakąś sztuką przejściową między malarstwem a rzeźbą. Strona obrazowa bowiem, dekoracyjna, jest niejako malarstwem, gra artysty—rzeźbą.

pani Wandy Jarszewskiej z poetą Józefem Relidzyńskim, kapitanem 2 dywizyi Leg. Pol. - odbył się onegdaj w kościele ewangelickim. Ceremonii dokonał pastor ks. Michojda.

Pani Jarszewska opuszcza Kraków, przenosząc się na scenę Teatru Rozmaitości w Warszawie. Będzie to bardzo dotkliwa luka w zespole krakowskiego teatru, którego pani Jarszewska była prawdziwą chlubą i ozdobą.

 

Ilustrowany Kuryer Codzienny, 26-06-1919

żona utalentowanego artysty, ś. p. Andrzeja Mielewskiego, reżysera teatru krakowskiego, a następnie dyrektora teatru polskiego w Łodzi, rozpoczęła pracę sceniczną na scenie łódzkiej. Przez pewien przeciąg czasu grywała w teatrze krakowskim w repertuarze salonowo-rezonerskim, w dramatach i komedjach. Po przyjeżdzie do Warszawy, ukazała się naprzód na scenie teatru Letniego, a ostatnio pozyskał ją teatr Rozmaitości, w którym wstępnym pobojem zdobyła sobie uznanie publiczności "w Tańcu przed zwierciadłem“, w której to sztuce uwydatniła duże zalety, jak wdzięk, umiarkowanie, duże zacięcie dramatyczne wreszcie.

Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Korzystanie z Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których część może być już zapisanych w folderze przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zbieranie danych o użytkownikach 

Serwis informacyjny 100lattemu.pl zbiera dane osobowe tylko tych użytkowników, którzy się zarejestrowali. Użytkownik, który rejestruje się na stronie wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez 100lattemu.pl w celach statystycznych i marketingowych. Informujemy, że zgodnie z art. 24 ust.1 pkt. 4 Ustawy o Ochronie danych osobowych podanie danych jest dobrowolne, a każdemu przysługuje prawo wglądu do swoich danych ich poprawiania oraz usunięcia.

 

Zbieranie danych statystycznych

Aby lepiej określić jakie działy, artykuły lub narzędzia znajdujące się w serwisie 100lattemu.pl najbardziej podobają się użytkownikom, podczas przeglądania stron serwisu zbierane są dane dotyczące liczby odsłon poszczególnych elementów serwisu. 100lattemu.pl będzie również przeprowadzał ankiety, mające na celu lepsze poznanie jego użytkowników oraz ich oczekiwań co do zawartości serwisu. Dane statystyczne o użytkownikach i ich preferencjach mogą być udostępniane osobom trzecim tylko w formie zagregowanej uniemożliwiającej identyfikację pojedynczej osoby.