Kultura

w sali „Kabaretu Rozmaitości" przy placu Szczepańskim, zwłaszcza, ze widownię stale wypełniają najpiękniejsze z Krakowianek, a wyborne wino i Male smutek płoszące napoje pochodzę ze stawnych piwnic mistrzów gastronomii pp. Hajty i Nędzowskiego. Na domiar rozkoszy wesołe chwilo uprzyjemniaja swywolne piosenki śpiewane z wytworna finezyę przez zachwycające pieśniarki: Maryę Roland i p. Maryę Latozińską, których każde pojawienie się wywołuje huragany zasłużonych oklasków. Wesołość, pustota, śmiech i humor panuję niepodzielnie w .,Kabarecie Rozmaitości” codziennie od godz. 7-mej wieczorem.

 

Ilustrowany Kuryer Codzienny, 26-10-1918

M. Sobolewska, prof. śpiewu solowego i kierowniczka znanej w mieście paszom szkoły śpiewu, powróciła do Warszawy po trzyletniem wygnaniu, na które się wypadkowo dostała, gdyż wyjechawszy na wakacje, została od Warszawy odcięta. Obecnie prof. S. rozpoczęta już tutaj swą pracę pedagogiczną i kulturalną — której owoce mieliśmy zawsze możność oceniać, tak, w dorocznych świetnych popisach szkoły i istniejącej przy niej klasy operowej — tudzież występach uczenie tej miary, co śpiewaczki: Callingnon-Szymańska, Brusendorfowa, Woh-Lewicka, Krywicka, Markowska, Dońska, Szpryngier – Bobrowska, jak i w zapisach potężnemi zgłoskami w życiu artystycznym Warszawy – koncertach „Historyczno-pedagogicznych dla Młodzieży” w Filharmonji, w których podstawowych czynnikiem wykonawczym były: solistki i zespoły szkoły prof. Sobolewskiej.

komedia w 4-ch aktach Beaumarchais'ego, przekład Boy`a.

Po wielu latach, arcydzieła jednego z największych komediopisarzy świata pojawiło się znowu na dramultycznej scenie warszawskiej. W Operze, przy dźwiękach rozkosznej muzyki Rossini'ego, nie przestawało bawić słuchaczów. I ta popularność opery sprawiała zapewne, że teatry warszawskie nie kwapiły się ze wznowieniem komedii. Obawiano się, że publiczność nazbyt dobrze zna intrygi i figle sewilskiego golibrody, perypetje miłosne hr. Almavivy i uroczej Rozyny, kłopoty i zawody starego zazdrośnika Bartola. Nawet szczęśliwa próba z „Weselem Figara" na deskach teatru Wielkiego nie rozproszyła tych wątpliwości.

jedenastoletni skrzypek, wystąpi w niedzielę 20 b. m.. w sali Sokoła. Program obejmuje Bruch'a koncert Chopin'a: Nocturn S-dur, Wieniawskiego: Caprizzio i walc oraz kompozycye Sarasatego. Z młodocianym artystą wystąpi jako pianistka Grette Hinterhofer z Wiednia.

 

Ilustrowany Kuryer Codzienny, 10-10-1918

Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Korzystanie z Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których część może być już zapisanych w folderze przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zbieranie danych o użytkownikach 

Serwis informacyjny 100lattemu.pl zbiera dane osobowe tylko tych użytkowników, którzy się zarejestrowali. Użytkownik, który rejestruje się na stronie wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez 100lattemu.pl w celach statystycznych i marketingowych. Informujemy, że zgodnie z art. 24 ust.1 pkt. 4 Ustawy o Ochronie danych osobowych podanie danych jest dobrowolne, a każdemu przysługuje prawo wglądu do swoich danych ich poprawiania oraz usunięcia.

 

Zbieranie danych statystycznych

Aby lepiej określić jakie działy, artykuły lub narzędzia znajdujące się w serwisie 100lattemu.pl najbardziej podobają się użytkownikom, podczas przeglądania stron serwisu zbierane są dane dotyczące liczby odsłon poszczególnych elementów serwisu. 100lattemu.pl będzie również przeprowadzał ankiety, mające na celu lepsze poznanie jego użytkowników oraz ich oczekiwań co do zawartości serwisu. Dane statystyczne o użytkownikach i ich preferencjach mogą być udostępniane osobom trzecim tylko w formie zagregowanej uniemożliwiającej identyfikację pojedynczej osoby.