Alina Gryficz Mielewska,

żona utalentowanego artysty, ś. p. Andrzeja Mielewskiego, reżysera teatru krakowskiego, a następnie dyrektora teatru polskiego w Łodzi, rozpoczęła pracę sceniczną na scenie łódzkiej. Przez pewien przeciąg czasu grywała w teatrze krakowskim w repertuarze salonowo-rezonerskim, w dramatach i komedjach. Po przyjeżdzie do Warszawy, ukazała się naprzód na scenie teatru Letniego, a ostatnio pozyskał ją teatr Rozmaitości, w którym wstępnym pobojem zdobyła sobie uznanie publiczności "w Tańcu przed zwierciadłem“, w której to sztuce uwydatniła duże zalety, jak wdzięk, umiarkowanie, duże zacięcie dramatyczne wreszcie.

 

Obecnie p. Gryficz Mielewska zamierza pracować i dla sztuki kinematograficznej. Podpisała kontrakt z wytwórnią ,,Kinofilm “ i już niezadługo pierwsze obrazy z artystką tą ukażą się na ekranie.

 

Kino, 13-06-1919

Aby dodać komentarz prosimy o zalogowanie się.

Nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Korzystanie z Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których część może być już zapisanych w folderze przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zbieranie danych o użytkownikach 

Serwis informacyjny 100lattemu.pl zbiera dane osobowe tylko tych użytkowników, którzy się zarejestrowali. Użytkownik, który rejestruje się na stronie wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez 100lattemu.pl w celach statystycznych i marketingowych. Informujemy, że zgodnie z art. 24 ust.1 pkt. 4 Ustawy o Ochronie danych osobowych podanie danych jest dobrowolne, a każdemu przysługuje prawo wglądu do swoich danych ich poprawiania oraz usunięcia.

 

Zbieranie danych statystycznych

Aby lepiej określić jakie działy, artykuły lub narzędzia znajdujące się w serwisie 100lattemu.pl najbardziej podobają się użytkownikom, podczas przeglądania stron serwisu zbierane są dane dotyczące liczby odsłon poszczególnych elementów serwisu. 100lattemu.pl będzie również przeprowadzał ankiety, mające na celu lepsze poznanie jego użytkowników oraz ich oczekiwań co do zawartości serwisu. Dane statystyczne o użytkownikach i ich preferencjach mogą być udostępniane osobom trzecim tylko w formie zagregowanej uniemożliwiającej identyfikację pojedynczej osoby.